Wikia

Gameboy.png

-- Terug naar hoofdpagina

Sinds 1995 bestaat Pokémon in de vorm van videospellen. In deze spellen kun je als trainer de wereld van pokémon betreden en aldaar pokémon vangen en trainen maar ook meedoen aan gymgevechten en je laten kwalificeren om mee te doen aan de pokémonleague.

Spellen

Pokémon Red, Blue en Yellow

Zie ook het hoofdartikel originele spellen: R/B/Y
Zie ook het hoofdartikel herziene spellen: FR/LG

De allereerste spellen voor de spelcomputer Gameboy spelen zich af in de Kanto-regio. Ook zijn er herziene versies gemaakt voor de latere spelcomputer Gameboy Advance.

Pokémon Gold, Silver en Crystal

Zie ook het hoofdartikel originele spellen: G/S/C
Zie ook het hoofdartikel herziene spellen: HG/SS

De vervolgspellen voor de spelcomputer Gameboy Color spelen zich af in de Johto- en Kanto-regio. Ook zijn er herziene versies gemaakt voor de latere spelcomputer Nintendo DS.

Pokémon Ruby, Sapphire en Emerald

Zie ook het hoofdartikel originele spellen: R/S/E
Zie ook het hoofdartikel herziene spellen: OR/AS

De vervolgspellen voor de spelcomputer Gameboy Advance spelen zich af in de Hoenn-regio. Ook zijn er herziene versies gemaakt voor de latere spelcomputer Nintendo 3DS.

Pokémon Diamond, Pearl en Platinum

Zie ook het hoofdartikel: D/P/P

De vervolgspellen voor de spelcomputer Nintendo DS spelen zich af in de Sinnoh-regio.

Pokémon Black en White

Zie ook het hoofdartikel: B/W

De vervolgspellen voor de spelcomputer Nintendo DS spelen zich af in de Unova-regio.

Pokémon X en Y

Zie ook het hoofdartikel: X/Y

De vervolgspellen voor de spelcomputer Nintendo 3DS spelen zich af in de Kalos-regio.

Around Wikia's network

Random Wiki