Wikia

Serena

Serena is één van de huidige reismaatjes van Ash en Pikachu. Zij en Ash kenden elkaar eigenlijk al omdat ze elkaar in hun jeugd ontmoet hebben op het pokémon-zomerkamp van professor Oak, aldus Serena.

Net zoals Ash jaren geleden begon Serena voor het eerst aan haar pokémonreis. Bij professor Sycamore mocht zij haar beginnerspokémon kiezen. Zodra ze fennekin gekozen had kreeg ze haar pokédex en begon aan haar reis.

Vervolgens ontmoet Serena Ash tijdens een gymgevecht in Santalune City. Nadat Ash met speciale aanmoediging van Serena overwon besloten de twee reiskameraden te worden. Het was dankzij Ash dat Serena een andere kijk kreeg op de sport rhyhorn-racen.

Familie en vrienden

Thuis wacht moeder Grace met hun huisdier rhyhorn. Serena reist momenteel samen met Ash, Clemont en Bonnie door de Kalos-regio.

Tijdlijn

Volgens Serena ontmoette zij Ash jaren geleden al op een zomerkamp van professor Oak. Ash herinnert zich hier echter helemaal niets van, tot Serena hem de zakdoek laat zien waarmee hij een wond voor haar verzorgde.

De twee komen elkaar opnieuw tegen wanneer Serena haar eigen pokémonreis begint. Ze juicht Ash toe in een gymgevecht en de twee worden goede vrienden en besluiten samen op reis te gaan. Ook Clemont en Bonnie voegen zich bij het reisgezelschap.

Serena doet mee aan schoonheidswedstrijden voor pokémon.

Verkregen pokémon

Momenteel bij zich

FennekinBraixen
Pancham

Personages:
Ash · Serena · Clemont · Bonnie · Pikachu
Jessie · James · Meowth
Zuster Joy · Agent Jenny · Professor Oak
Delia · Tracey · Brock · Misty · Giovanni
Iris · Cilan · Dawn · May · Max
Terug naar hoofdpagina

Around Wikia's network

Random Wiki