Wikia

Pokémon! Ik Kies Jou is de eerste aflevering van de animatieserie van Pokémon.

Samenvatting

Ash is 10 jaar geworden en mag beginnen aan zijn pokémonreis. Hij wil graag trainer worden en mag zijn eerste pokémon ophalen bij professor Oak. Omdat de jongen zich verslapen heeft zijn alle drie beginners-pokémon al gekozen door iemand anders. Gelukkig heeft professor Oak nog een andere pokémon voor hem: pikachu, ene pokémon van het elektrische soort.

Zijn moeder heeft een rugtas voor hem ingepakt en Ash vertrekt op een lange kampeerreis door de Kanto-regio om pokémon verzamelen en mee te doen aan gymgevechten om zich in de overwinnning te kwalificeren voor de pokémon-league. Hij kan maar moeilijk opschieten met de pikachu en deze weigert zelfs zijn pokébal in te gaan, maar Ash reist moedig door.

Wanneer Ash een pidgey probeert te vangen maakt hij enkele spearow woedend. Ash vlucht weg maar pikachu raakt ernstig gewond. Ze worden uit een vijver gered door een meisje en Ash besluit per direct haar fiets te 'lenen' om zijn pikachu met spoed naar het dichtst bijzijnde 'pokémon center', een ziekenhuis voor pokémon, te brengen.

De spearow vinden Ash opnieuw en Ash besluit voor pikachu te staan om hem te beschermen tegen de aanval. Door deze actie is pikachu overtuigd van de goede bedoelingen van Ash en gebruikt zijn krachten om het onweer boven hen naar de zwerm spearow te leiden. Pikachu raakt ook de fiets van het meisje waardoor deze bijna compleet verwoest wordt.

Desondanks vertrekt Ash met de pikachu weer naar Viridian City: de volgende halte op hun reis door de Kanto-regio.

Around Wikia's network

Random Wiki