Wikia

Mountsilver.jpg

Mount Silver is een berg in de Johto-regio. Gelegen in het westen van Victory Road en het Indigo Plateau. De berg is te bereiken vanaf de Kanto-regio via route 28. Ook nabij gelegen is Silver Town, vernoemd naar Mount Silver.

Over de berg

Alleen de beste van de beste trainers krijgen toegang tot Mount Silver en professor Oak oordeelt of trainers hier klaar voor zijn. De grot binnenin de berg bevat geen tot weinig licht dus een pokémon die licht kan creëeren is vereist en ook een pokémon die rotsen kan beklimmen kan handig blijken. Er is slechts één ingang en de grot reikt tot enorme diepte binnen de berg. Om hoger binnen de berg te komen zijn er uitgangen en ingangen aan de zijkant van de berg die alleen toegangelijk zijn via de grot binnen de berg. Op de top van de berg heerst een winters klimaat met veel sneeuw.

Voorkomende pokémon (o.a.)

De pokémon binnen Mount Silver zijn van enorm hoog niveau en ook komen sommigen van deze nergens anders binnen de Johto-regio voor. Men zegt dat ook een moltres zich verborgen houdt binnen Mount Silver.

Soorten: arbok, golbat, poliwhirl, ponyta, tangela, poliwag, magikarp, golduck, graveler, onix, ursaring, donphan, machoke, quagsire, goldeen, seaking, heracross, onix, gyarados, doduo (zeldzaam), dodrio (zeldzaam), parasect (zeldzaam), rapidash (zeldzaam), sneasel (zeldzaam), magmar (zeldzaam), larvitar (zeldzaam), pupitar (zeldzaam), misdreavus (zeldzaam), natu (zeldzaam), aipom (zeldzaam), phanpy (zeldzaam), steelix (zeldzaam).

Around Wikia's network

Random Wiki