Wikia

Misty

Misty is één van de vrienden die Ash vergezelt op zijn pokémonreis. Misty was eigenlijk de gymhouder van Cerulean City maar besloot met Ash mee te gaan toen pikachu zich ernstig verwonde in een gevecht met een zwerm spearow en fearow. De twee jonge trainers kunnen elkaar eigenlijk niet luchten, maar kunnen ook niet zonder elkaar.

Zij is een trainer van watersoort-pokémon in het bijzonder. De eigenlijke reden dat Misty met Ash besloot mee te gaan was omdat Ash haar fiets steelde om zijn ernstig gewonde maatje Pikachu naar het pokemoncenter te brengen. Ze wilde haar fiets terug.

Misty is dol op vissen en doodsbang voor insecten. Ze heeft drie zussen en dit drietal nam de gym van haar over in de tijd dat zij met Ash meereisde. Na drie succesvolle reizen besloot Misty om terug te gaan naar de Cerulean-gym.

Familie en vrienden

Misty heeft drie zussen: Daisy, Violet en Lily. Haar vaste reispartners waren Ash, Brock en Tracey.

Tijdlijn

Haar zussen zijn de gymhouders van Cerulean City. Wanneer het trio afwezig is, neemt Misty de taken waar.

Enkele regio-reizen lang (Kanto, Orange Islands en Johto) reisde Misty samen met niet alleen Ash en Brock maar ook Tracey, maar toen Ash naar Hoenn wilde gaan vroegen haar zussen aan Misty om terug te komen naar de Cerulean-gym.

Misty kan het echter niet laten om Ash zo af en toe te komen opzoeken, thuis of op reis. Naar verluidt bevindt zij zich momenteel in Cerulean City, voor werkzaamheden binnen de gym.

Verkregen pokémon

Omdat Misty voor het laatst te zien was met haar pokémon in het 8ste seizoen (Pokémon: Advanced Battle), op flashbacks na, is het onduidelijk welke pokémon zij momenteel beheert. Ook heeft zij wel eens pokémon afgestaan toen haar zussen daarnaar vroegen voor gebruik in de gym.

In de Cerulean-gym

Goldeen
Staryu
Starmie
Horsea
Psyduck
PoliwagPoliwhirlPolitoed
Corsola
Gyarados
Caserin
(ei) → Azurill

Vrijgelaten

(ei) → TogepiTogetic

Toernooi-resultaten

Kleine wedstrijden

Verloren

- Whirl-cup in Johto, 7de plaats

Personages:
Ash · Serena · Clemont · Bonnie · Pikachu
Jessie · James · Meowth
Zuster Joy · Agent Jenny · Professor Oak
Delia · Tracey · Brock · Misty · Giovanni
Iris · Cilan · Dawn · May · Max
Terug naar hoofdpagina

Around Wikia's network

Random Wiki