Wikia

<< TERUG NAAR HOOFDPAGINA >>

Je begint jouw avontuur in New Bark Town en staat op het punt om van huis te vertrekken. Je begint jouw pokémonreis.

New Bark Town

Vanaf de slaapkamer ga je naar beneden en daar wacht jouw moeder je op. Je krijgt van haar de PokéGear: een handig apparaat waarmee je telefoonnummers kunt opslaan, bijvoorbeeld van trainers die je tegenkomt (voor het inplannen van een wedstrijd of verkrijgen van handige spullen) of van professoren. Als je de PokeGear op zak hebt kun je naar het huis van professor Elm, links naast jouw huis. Daar mag je jouw eerste pokémon uitkiezen én vraagt professor Elm jou om naar het huis van meneer Pokémon te gaan. Meneer Pokémon woont net buiten Cherrygrove City, bij hem moet je voor professor Elm een ei ophalen. Van de assistent van professor Elm krijg je nog een 'potion': een handig drankje om jouw pokémon te laten herstellen als deze moe wordt door een gevecht. Als je onderweg iets tegenkomt dat op een pokéball lijkt dan kun je deze oppakken; hierin blijkt een voorwerp te zitten, bijvoorbeeld een 'potion'.

Cherrygrove City bereik je door links New Bark Town uit te gaan. Onderweg kom je allerlei struiken tegen. In deze struiken schuilen wilde pokémon, je kunt deze struiken niet altijd mijden waardoor je regelmatig in conflict komt met pokémon. Je kunt ervoor kiezen om weg te rennen, jouw pokémon te trainen of de wilde pokémon te vangen. Pokémon vangen kun je nu nog niet, want je hebt nu nog geen pokéballs. Onderweg is er ook nog een route naar boven, maar deze is via deze kant niet te bereiken.

Cherrygrove City

Na enkele struikgebieden kom je aan in Cherrygrove City. In de PokéMart (de winkel) kun je nog geen pokéballs kopen, dit komt later. Als je alles in Cherrygrove City gezien hebt kun je links naar boven. In het eerste huis dat je tegenkomt geeft een man je een 'apricornbox'. Hierin kun je 'apricorns' bewaren; apricorns vind je aan bepaalde bomen zoals naast het huis van de man waar je de apricornbox van krijgt. Nu kun je nog niets met deze dingen, maar later in het spel kom je iemand tegen die hier pokéballs van maakt. Als je het huis uitgegaan bent kun je via de rechterkant naar boven het huis van meneer Pokémon bereiken. Verder kun je nog niet, want enkele trainers blokkeren jouw weg. In het huis van meneer Pokémon kom je ook professor Oak tegen, je krijgt van hem een pokédex. Ook krijg je zijn telefoonnummer om hem jouw pokédex om de zoveel tijd te laten beoordelen. Nu je alles op zak hebt, inclusief het ei, kun je terug naar professor Elm in New Bark Town. Als je het ei afgeleverd hebt krijg je net buiten New Bark Town pokéballs van jouw buurmeisje. Hiermee kun je eindelijk beginnen met het vangen van pokémon. Ook heb je nu toegang naar de volgende stad: Violet City.

Violet City

De PokéMart verkoopt nu pokéballs. Binnen Violet City zijn er meerdere dingen die je kunt doen: je kunt de Sprout Tower beklimmen om allerlei trainers te verslaan, als je de top bereikt krijg je een apparaat waarmee je een pokémon de aanval 'flash' (flits) kunt leren. Hiermee kun je donkere grotten oplichten, zoals de grot die je tegenkwam toen je op weg was naar Cherrygrove City. Sprout Tower is een goeie maar pittige manier om jouw pokémon klaar te stomen voor de wedstrijd tegen de gymhouder van Violet City. Links buiten Violet City krijg je van iemand 'rock smash' (verbrijzeling), hiermee kun je sommige rotsen vernietigen als deze jouw pad blokkeren. Wel even tegen deze man praten, want hij komt niet uit zichzelf op je af. Dit geldt ook voor de man in de top van Sprout Tower. Linksonder Violet City vind je de Ruins of Alph; hier vind je twee puzzels en bij het oplossen hiervan kun je unown-pokémon vangen in een kerker op hetzelfde terrein. Door in een mysterieus huis van links naar rechts te bewegen vind je een verborgen deur waarmee je naar een volgend huisje kunt gaan. De kleine huisjes hier zijn eigenlijk doorgangen en geen huizen. In het volgende huis bevinden zich de puzzels; bij het oplossen hiervan kom je automatisch in de kerker van de unown terecht. De puzzelstukjes kun je verslepen via het touch-pad; een puzzelstuk omdraaien doe je door twee keer achter elkaar op het puzzelstukje te tikken. Als je de gymhouder verslagen hebt kun je door naar de volgende stad via de route recht onder Violet City. Via zowel het land als het pad over water kom je bij dezelfde grot aan. Aan het einde van deze grot volg je buiten het pad naar links en dan kom je aan in Azalea Town.

...

Around Wikia's network

Random Wiki