Wikia

Clemont.png

Clemont is één van de huidige reismaatjes van Ash en Pikachu. Hij is de 'nerd' van het stel en dat houdt in dat hij behoorlijk slim is. Met de meest geniale uitvindingen probeert hij zijn metgezellen tot dienst te zijn, wat niet altijd lukt.

Net als Ash en Serena is Clemont een pokémontrainer. Hij volgde ooit een opleiding over pokémon van het elektrisch soort. Hij is één van de weinige mensen die afstuderen op jonge leeftijd. Zijn leven staat bol van uitvindingen.

Voordat Clemont samen zijn zusje Bonnie met Ash op reis ging was hij de gymhouder van Lumiose City. Bonnie is altijd op zoek naar een vrouw waarmee Clemont een relatie kan aangaan, maar hier lijkt Clemont het nooit mee eens te zijn.

Familie en vrienden

Clemont heeft een zusje genaamd Bonnie. Zij is ook één van zijn huidige reisgenoten, samen met Ash en Serena. Hij en Bonnie woonden in Lumiose City, waar hun gym ook gesitueerd was, en daar wonen hun ouders ook.

Tijdlijn

Voor Clemont zich bij Ash voegde was hij de gymhouder van Lumiose City. Momenteel reist hij met Ash, Serena en Bonnie door de Kalos-regio.

Verkregen pokémon

Momenteel bij zich

Bunnelby
Chespin
LuxioLuxray

In leen of in training

Dedenne

Personages:
Ash · Serena · Clemont · Bonnie · Pikachu
Jessie · James · Meowth
Zuster Joy · Agent Jenny · Professor Oak
Delia · Tracey · Brock · Misty · Giovanni
Iris · Cilan · Dawn · May · Max
Terug naar hoofdpagina

Around Wikia's network

Random Wiki